Selamat datang ke Denaihati.com

Artikel Terkini

Pandang pertama Macbook Pro 13″ Retina

Pandang pertama Macbook Pro 13″ Retina

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, Pembangunan laman sesawang sudah menjadi rutin seharian yang tidak dapat dipisahkan. Saban hari pelbagai teknologi baru yang diperkenalkan dan ianya membuatkan proses pembelajaran perlu dilakukan secara berterusan atau kita akan ketinggalan dalam dunia yang bergerak serba pantas ini. Sejak tahun lepas, percubaan demi percubaan untuk membangunkan aplikasi berasaskan iOS atau OSX […]
Saravanan sembelih lembu dan babi berbeza

Saravanan sembelih lembu dan babi berbeza

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, Panas betul hati bila tengok video Saravanan yang memprovokasi Guru Besar Sekolah Kebangsaan Puchong Jaya yang buat ibadah Qurban di sekolah beliau. Bagi aku video Saravanan ini sengaja cuba menghina Islam. Memang kurang ajar betul Saravanan ini yang segaja buat bodoh dan tanpa dia sedari sebenarnya mamat kurang ajar ini sedang […]
Hidup bahagia dengan berbelanja bijak di nile.com.my

Hidup bahagia dengan berbelanja bijak di nile.com.my

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, Minggu ni sangat menggembirakan apabila bungkusan yang dinanti telah tiba. Bungkusan apa? Bungkusan daripada pembelian online. Sudah agak lama tidak membeli belah online disebabkan harga yang meningkat sehingga 3 kali lebih tinggi daripada biasa. Berkira betul sejak dua menjak ni, terutama bila harga minyak RON95 naik duposen. Tapi semuanya berubah bila […]
Melancong tempat menarik di Malaysia

Melancong tempat menarik di Malaysia

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, melancong sudah menjadi satu budaya dikalangan rakyat Malaysia. Pantang cuti je selain balik kampung ziarah orang tua pasti lokasi pelancongan akan menjadi tumpuan warga Malaysia. Strategi Kerajaan memberi cuti pada hari Sabtu yang bermula beberapa tahun lepas menambah semarak lagi budaya bercuti dalam negara. Cuti-cuti Malaysia bukan sekadar mengeratkan hubungan kekeluargaan […]
Tips Penunggang Motorsikal di Aidul Adha

Tips Penunggang Motorsikal di Aidul Adha

Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia, team Denaihati mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua dan mohon ampun maaf atas segala salah silap. Kepada jemaah haji 2013 semoga mendapat haji mabrur. Sempena Aidil Adha rakan FB Group Denaihati Network sudi menjadi penulis jemputan di blog Denaihati.com untuk berkongsi tips jalan raya. Entri ini adalah hasil tulisan pembaca setia […]
Liat nak bayar hutang

Liat nak bayar hutang

Assalamualaikumndan Salam 1Dunia, Dua hari sebeluam Adilfitri 2013 aku dapat panggilan telefon dari kawan lama. Kawan lama call mestilah jawab walaupun ada urusan lama yang masih belum selesai. Biasanya kalau dia call mesti nak minta bantuan kalau tidak jangan haraplah nak call. Sangkaan aku memang tepat beliau nak pakai duit nak guna untuk persiapan raya. […]
Sepatut jadi Doktor macam Dr. Fatin Liyana

Sepatut jadi Doktor macam Dr. Fatin Liyana

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, Tak ramai yang tahu … mungkin tak ada yang tahu pun sepatutnya aku ini dah jadi seorang Doktor yang mungkin menjadi pensyarah kepada Blogger Fatin Liyana. Kalau tak silap pernah tulis cerita ini dalam entri entah berapa tahun yang lepas … tapi bila terbaca entri Dr. Fatin Liyana teringat kembali nostalgia […]
Arafah di landa ribut dan banjir

Arafah di landa ribut dan banjir

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, Dapat perkhabaran dari Mekah, ribut kuat dan hujan lebat telah melanda Padang Arafah sehingga berlaku banjir. Pesiapan untuk menerima jutaan jemaah haji 2013 juga terganggu apabila banyak khemah diterbangkan angin dan tenggelam akibat banjir kilat. Mengikut sejarah moden belum pernah lagi berlaku banjir sehebat ini di Padang Arafah. Pada 2010 berlaku […]
iPhone 5S tetap jadi pilihan

iPhone 5S tetap jadi pilihan

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, memang seronok baca komen-komen di entri “iPhone 5C penipuan Apple” merupakan tajuk memancing emosi pembaca yang telah berjaya menarik lebih 6k trafik dalaam tempoh 3 hari lebih hebat dari entri “iPhone 5S penipuan di Sim Lim Square” yang berjaya menarik 4k trafik. Tak semua komen aku setuju tapi Malaysiakan negara demokrasi […]

Aktiviti Denaihati Network

Denaihati di social media